Moe maar voldaan.


Het was vandaag weer een heerlijke dag om in de tuin te werken. Niet dat daar altijd zon voor nodig is maar de temperatuur was zelfs in het zonnetje aangenaam. Ik was vanmorgen al om negen uur op de tuin. Alles ruikt dan zo lekker fris.


Ik heb het er maar op gewaagd om de voorgezaaide bonen buiten te planten. Eigenlijk mag het pas na de ijsheiligen maar ze groeien de pot uit en de weerman verwacht geen nachtvorstje meer de komende dagen. Daarom durf ik het wel aan. En mocht het echt niet lukken dan zaaien we ze gewoon weer opnieuw.
Ook de doperwten zijn naar buiten verhuist. Ik heb zelf van wat gaas een soort van hekwerkje gemaakt. Ze zouden het niet nodig moeten hebben, volgens de beschrijving achter op het zaaizakje, maar het zag er zo rommelig uit dat ik ze toch maar een beetje steun heb gegeven.


Verder de afrikaantjes/tagetes buiten gezet. Allereerst in een zinken teil en verder ook nog verdeeld in de tuin. Ze horen voor mij altijd in een volkstuin. Alhoewel oranje in de tuin niet mijn favoriete kleur is zaai ik ze ieder jaar weer.


Terwijl ik dit stukje zit te tikken voel ik mijn spieren wel een beetje opspelen van al dat gebuk en op je hurken zitten. Ja een mens blijft geen 25.....!!!
Maar het geeft ook weer heel veel voldoening om de tuin redelijk onder controle te hebben. Het prachtige weer van de laatste tijd heeft daar goed in mee gewerkt.



De braam zit weer vol met bloesem. Ik hoop dat we weer veel kunnen oogsten dit jaar. En dan natuurlijk lekkere sapjes en jammetjes maken.



Vandaag eten we verse spinazie met sla uit eigen tuin.
Als dat geen feestmaal wordt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Nieuw tuinjaar.

Bloemetjes en bijtjes.

Het wordt najaarsachtig in de tuin.