Maandag....tuindag.


Vandaag was een heerlijke dag om in de tuin te werken. De regen van vannacht heeft de tuin goed gedaan. Het was nog niet veel maar alles stond er weer een beetje frisser bij.
De regendruppels blijven heel lang liggen op de Alchemilla, prachtig plaatje vind ik dat altijd.


Na de narcissen, bloesem, hyacinten, krentenboompje is het nu tijd voor ander bloeiend spul.
Hierboven de bloem van bieslook.


En in de clematissen verschijnen de eerste bloemen.
De natuur bouwt zijn eigen kunstwerkjes.



De hosta's staan er nog fris groen en ongeschonden bij. Ik heb toen de punten boven de grond kwamen wat slakkenkorrels rondom gestrooid. Zo kan ik nog even genieten van het mooie blad zonder gaten.


In de kas staan een druif en een abrikozenboom.
En hebben we een plekje gemaakt om te schuilen wanneer het regent.


Bloeiend fluitekruid langs het slootje achter de tuin. Ideaal dat water zo dicht bij want met het mooie weer hebben we al heel veel water moeten geven.


Helaas is een gedeelte van de buxus haagjes de afgelopen winter niet doorgekomen. Vocht en vriezen is funest geweest voor heel wat planten. Deze haagjes hebben het wel overleefd. Dat wordt dus weer heel veel stekken.


Ik had al het één en ander voorgezaaid in de kas, en vanmorgen heb ik een gedeelte buiten geplant.
Afrikaantje, salvia, roze korenbloem, roze cosmea, papavers en de dropplant.
De voorgezaaide snij-en sperciebonen kunnen deze week ook naar buiten.


En met het mooie weer van de afgelopen weken zie je de tuin bijna per dag voller groeien.
Het voorjaar is mijn favoriete seizoen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Nieuw tuinjaar.

Het wordt najaarsachtig in de tuin.

Bloemetjes en bijtjes.