Eerste echte lentedag.......

 
Vrijdag 10 april hadden we de eerste echte lentedag.
Volgens de krant loopt de natuur ongeveer 3 weken achter.
En dat is nu ook wat ik zo leuk vind aan de natuur.
Het doet lekker zijn eigen ding.
En wij mensen kunnen daar niets aan veranderen.
Gelukkig maar.
Het was een rare week.
Met een onverwachte ziekenhuis opname van mijn lief.
Gelukkig is hij weer thuis.
Maar mag nog even niets doen.
Vandaar dat ik deze week alleen maar even naar de tuin ben geweest.
Om water te geven in de kas.
 

Het zonnetje doet groeien.
De kas warmt goed op.
Kijk de bietjes maar eens hun best doen.
Dat wordt eerdaags uitplanten.


Goudsbloem.


En de Tagetes, afrikaantjes hebben al meerdere blaadjes.

 
En na ruim 3 weken........tomaten.
Nou ja tomaten ?  Oké het begin is er.
 
 
 De vorige week gezaaide prei.
Komt boven de grond.


 De druif begint uit te lopen/





 Akelei zijn al behoorlijk planten geworden.


 Bijna bloesem in de peer.


 En omdat het net begon te regenen toen ik op de fiets naar huis wilde.
Heb ik de kas nog maar even van onkruid ontdaan.
Dus toch niet helemaal niets gedaan deze afgelopen week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Nieuw tuinjaar.

Het wordt najaarsachtig in de tuin.

Bloemetjes en bijtjes.